לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

בדרך למשפט, עוצרים באינטרנט

0
(0)

לעבור עבירת תנועה ולהיתפס זה לא נעים, אך לקבל זימון לבית המשפט לתעבורה זה לא נעים פי כמה וכמה. בהנחה שלא ביקשתם להישפט מיוזמתכם (או שהגשתם ערעור שנדחה), הרי שזימון לבית משפט יתבצע במקרים של עבירות תנועה חמורות. בין עבירות אלו ניתן למנות חריגה גדולה מן המהירות המותרת (מעל 31 קמ"ש בדרך עירונית, 41 בדרך בין עירונית),נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים וכמובן תאונות דרכים בהם נפגע אדם אחר או הולך רגל.

לפני הכול, חשוב להדגיש כי למרות שלבתי משפט לתעבורה יצא שם של "פס נע" עקב הכמות הגדולה של הנאשמים העוברים בהם מדי יום, אין להקל ראש במשפט ורצוי מאוד לפנות לעורך דין תעבורה אשר ייצג אתכם. גם אם אתם מודים באשמה, יכול עורך הדין לטעון להמתקת ענשכם עקב נסיבות מקלות.

בנוסף לזאת, חשוב לדעת שגם אם סירבתם לחתום על הזימון (בין אם הוא נשלח בדואר רשום או ניתן לכם על ידי השוטר), אין הדבר פוטר אתכם מלהתייצב בבית המשפט

כיצד להתכונן להליך המשפטי בבית הדין לתעבורה

לפני סבב הדיונים, הכינו מראש את כל המסמכים הרלוונטיים כגון רישיונות, תעודות ביטוח וצילומים אם ישנם. ניתן אף לבקש את חומר התביעה ולצלם אותו בשעת קבלת הקהל, כולל דו"ח בוחן התנועה. כמו כן, אם אתם כופרים באשמה, אין צורך כי תביאו עמכם את העדים כבר אל הקראת האשמה מכיוון שיקבע מועד דיון נוסף לשלב ההוכחות.

כיצד מתבצע המשפט בפועל?

בתחילת המשפט יוקרא לכם כתב האישום ועליכם או על עורך הדין שלכם יהיה להשיב האם אתם מודים באשמה או כופרים בה. במידה ואתם מודים באשמה, התביעה תמסור לשופט את גיליון ההרשעות התחבורתי ואף הפלילי (אם ישנו) ואת העונש אותו היא מבקשת לגזור עליכם. בשלב זה תוכלו לטעון מהן הנסיבות המקלות שמצדיקים הקלה בעונש. במקרים מסוימים, כמו למשל במקרה ובו התביעה לא דורשת מאסר בפועל,  גזר הדין ייקבע בו במקום.

לעומת זאת, אם אתם כופרים באשמה, יקבע מועד נוסף לדיון הוכחות. התביעה תחל לאסוף ראיות ולזמן את העדים הרלוונטיים התומכים בגרסתה, ואילו אתם תוכלו לזמן את העדים התומכים בגרסה שלכם דרך מזכירות בתי המשפט.

בשלב דיון ההוכחות כל אחד מן הצדדים מנסה כאמור לערער את אמינות גרסתו של הצד שמנגד כשהעדים מצד התביעה (בדרך כלל שוטרים וקציני משטרה) קודמים לאלו של ההגנה. דיון ההוכחות עצמו יכול להיות מפוצל לשניים עד שלושה מועדים שונים, כאשר בשלב האחרון כל אחד מן הצדדים מסכם את עיקרי טענותיו.

פסק הדין עצמו יכול להינתן כבר בדיון ההוכחות האחרון או במועד מאוחר יותר. אם בית המשפט החליט לזכות אתכם, הנימוקים לזיכוי יישמעו רק לאחר ההכרזה על הזיכוי. לעומת זאת, אם בית המשפט החליט להרשיע אתכם, יישמעו קודם לכן הנימוקים להרשעה. במקרה של הרשעה, ייערך שלב נוסף של טיעונים לעונש שרק לאחריו ייקבע פסק הדין.

ערעור על פסק דין

ניתן לערער על פסק דין לענייני תעבורה תוך 45 יום ממתן פסק הדין באמצעות הגשת בקשה מנומקת לבית המשפט. אם החליט בית המשפט לדחות את הערעור, הרי שפסק הדין יהפוך לסופי ולא יהיה ניתן לערער עליו פעם נוספת.

משפט תעבורה : עשה ואל תעשה

כאשר אתם מייצגים את עצמכם

  • עשו שיעורי בית ושבו בכמה דיונים על מנת להבין כיצד מתנהלים העניינים בפועל.
  • זכרו תמיד כי סתירת עדות צריכה להיעשות על ידי שאלת שאלות פשוטות ולא על ידי זריקת האשמות כלפי העד. כל עוד לא הצלחתם לקעקע את גרסתו של העד, הרי שעדותו תיחשב כאמת.

שלב ההוכחות ומתן גזר הדין

  • במקרה שבו ההאשמה עוסקת באי ציות לתמרור, רמזור וכו' והנכם סבורים כי אופן הצבת התמרור מטעה, הקפידו להביא עמכם או לספק לעורך הדין שלכם צילום של האזור המדובר באופן שיתמוך בגרסתכם. במקרה זה, תמונה אחת לא רק שווה אלף מילים, אלא ממש יכולה להציל אתכם.
  • גם אם אתם מעוניינים לערער על מתן קנס או להמיר אותו באזהרה, רצוי כי תעזרו או תתייעצו עם עורך דין תעבורה שיוכל לסייע בידכם. חשוב לזכור כי במידה והערעור יתקבל, הרי שגם לא ירשמו לרעתכם נקודות תעבורה.
  • אל תקלו ראש בשלב ההוכחות מכיוון שאם לא תגיעו לדיון, בית המשפט ייראה אתכם כאשמים.
  • החלטה על פסילת רישיון נהיגה או תשלום קנס מחייבת אתכם לפעול בהתאם למועד שקבע בית המשפט, אחרת עלולה המשטרה לנקוט כנגדכם סנקציות נוספות כגון נטילת הרישיון. (רצוי להפקיד את הרישיון במזכירות בית המשפט בו במקום).

בקשה יזומה להישפט

  • הגשת בקשה להישפט במקום תשלום קנס עלולה להגדיל אותו, במיוחד אם יש לכם עבר עשיר של עברות תנועה קודמות.
  • אם אין לכם עדים שיתמכו בגרסה שלכם, ברוב המקרים אין טעם לערער על הקנס מכיוון שבית המשפט נוטה לקבל את גרסת התביעה ויהיה מדובר במילה שלכם מול המילה של השוטר.

ומעל לכול, זכרו שאם יש ספק, אין ספק – שמרו על עצמכם והימנעו ממצבים אשר עלולים לסכן אתכם או את הסובבים אתכם על הכביש.

בהצלחה!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט