לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

נהיגה תחת השפעת סמים – זיכוי

5
(5)

בפסק דין שניתן על ידי בית משפט לתעבורה בירושלים ביום 26.5.16 בתיק מספר 563-01-14 מדינת ישראל נגד בן ישי, זיכה בית המשפט את הנאשם מעבירה של נהיגה תחת השפעת סמים לאחר שהנאשם עורר ספק באשר למודעותו לאיסור לנהוג לאחר שימוש בקנאביס.

בתיק זה הואשם הנאשם בנהיגה תחת השפעת סמים לאחר שבבדיקת שתן שנערכה לו נמצאו תוצרי חילוף חומרים של סם הקנאביס.

הנאשם טען להגנתו כי הוא צורך את סם הקנאביס על פי אישור רפואי, וכי במשרד הבריאות נאמר לו כי הוא רשאי לנהוג שש שעות לאחר השימוש בקנאביס.

בית המשפט קובע בפסק דינו כי המצב החוקי בארץ לגבי האיסור על נהיגה תחת השפעת סם איננו ברור בכל הנוגע לאלו הצורכים סם על פי אישור רפואי, ובמקרה הנדון בהחלט ייתכן כי הייתה טעות כנה ואמיתית מצידו של הנאשם בעקבות ההדרכה שניתנה לו על ידי משרד הבריאות לגבי המועד המותר לנהיגה ברכב לאחר השימוש בסם, ולפיכך יש מקום לזכות אותו מהעבירה מחמת הספק.

נהיגה תחת השפעת סמים - עורך דין תעבורה משה רבי

נהיגה תחת השפעת סמים

שימוש בסמים הוא אחת מן הבעיות הכי קשות של החברה באופן כללי. אבל מה קורה כאשר אדם לוקח את החוק לידיים ובוחר לעלות על כלי רכב לאחר שימוש בסמים? נהיגה תחת השפעת סמים היא עבירת תנועה חמורה ברף הפלילי, ולכן מערכת המשפט והחוק בישראל מתייחסת לעבירה כזו באופן הכי רציני שיש ודואגת להביא צדק לקורבנות העבירה. לא משנה מה הן הנסיבות ולא משנה מה הן תוצאות האווירה, אם חלילה מצאתם את עצמכם מתמודדים עם האשמות בגין נהיגה תחת השפעת סמים, אז המטרה המרכזית שלכם היא קודם כל למצוא איש מקצוע שיכול להגן עליכם ועל הזכויות שלכם מול בית-המשפט. זו היא המשימה המרכזית של עורך דין משה רבי, מומחה בדיני התעבורה, והוא ישמח לתת לכם ייעוץ אישי ומשפטי, על בסיס שנים רבות של היכרות עם המערכת.

איך מתמודדים עם נהיגה תחת השפעת סמים?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות ברגע שנתפסת על ידי שוטר נוהגים תחת השפעת סמים הוא להתקשר אל עורך דין. זה לא יעזור לכם להסביר את עצמכם ובדרך כלל המשטרה גם לא תרצה ממש לשמוע את מה שיש לכם לומר. יחד עם זאת, עורך הדין בהחלט ישמח להבין מה גרם לכם להעלות ככה על ההגה. ועל בסיס המידע שקיבל עורך דין תוכלו לבנות את קו ההגנה ולנסות למצוא את הדרכים לשפר את המצב שלכם. כמו כן, זו היא הזכות שלכם ואתם לא רוצים לפגוע בזכויות שלכם עוד יותר מאשר הפגיעה שכבר נעשתה. כך שכדאי מאוד לדאוג לייצוג משפטי מתאים של עורך דין בעל התמחות בנושא נהיגה תחת השפעת סמים.

הצלחה יחסית בבית המשפט – בזכות עו"ד מלווה

סביר מאוד להניח שבגלל חומרת העבירה אתם כנראה תגיעו לבית המשפט ותקבלו עונשים חמורים. יחד עם זאת, כאשר נעזרים בידע ובניסיון של אנשי הצוות של משרד עורכי הדין משה רבי, אפשר למצוא דרכים לפשרה ובסופו של יום להצליח לשמור על חלק מהזכויות שלכם.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט