לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

האם וכיצד נקודות ברישיון משפיעות על קבלת דרכון פורטוגלי?

0
(0)

עד שנת 2015 פורטוגל הייתה מבחינתנו הישראלים מדינה חביבה בקצה השני של אירופה, ליד ספרד. מעטים גילו בה עניין, ובפרט לא מעבר ליעד לטיול בחו"ל. אבל באותה שנה התקבל בפורטוגל חוק בעל משמעות רבה עבור רבים מאיתנו – החוק שמאפשר למי שיש לו שורשים במדינה לקבל דרכון שלה, כלומר דרכון אירופאי לכל דבר. באופן טבעי נוצר עניין רב סביב הכללים השונים הנוגעים לאופציה המשתלמת הנ"ל, ובין השאר עולה השאלה האם נקודות שנצברו בגין עבירות תנועה עלולות לפגוע בסיכויי קבלת הדרכון הפורטוגלי.

הגורם המשפיע: העבירות שבגללן הצטברו נקודות

מספר הנקודות שצברתם עקב ביצוע עבירות תנועה מסוגים שונים לכשעצמו לא משפיע על הסיכויים של קבלת דרכון פורטוגלי. זוהי כמובן בשורה מרגיעה לנהגים רבים שלאורך השנים צברו נקודות – אבל מצד שני חשוב לקחת בחשבון את העובדה שעבירות תנועה מסוימות כן עלולות ליצור מכשול משמעותי בדרך לדרכון הנחשק.

ההבחנה בין מספר הנקודות לבין אופי עבירות התנועה היא קריטית: נסיעה עם לוחית אחורית שאינה מוארת כהלכה למשל גוררת 2 נקודות. אי מתן זכות קדימה לרכב ביטחון עלול להסתיים בעוד 4 נקודות לחובתכם, ועל נזילת שמן מרכב עומד באופן שעלול לייצר מטרד, העונש הוא כבר 6 נקודות. יחד עם זאת כל העבירות הנ"ל לא מוגדרות כעבירות חמורות, כך שגם אם צברתם מספר רב יחסית של נקודות ואפילו מעבר קורס נהיגה מונעת (שנדרש ממי שהגיע ל-12 נקודות או יותר) עדיין ממשלת פורטוגל לא תערים עליכם קשיים מיותרים.

אילו עבירות הן מכשול בפני קבלת הדרכון?

עוד פרט שחשוב לקחת בחשבון הוא שההבחנה בין עבירות תנועה שלא פוסלות את האופציה של קבלת דרכון פורטוגלי לבין אלה שכן עלולות למנוע מהזכאים לדרכון את קבלתו מבוססת על החוק בפורטוגל.

ליתר דיוק, עבירות שבפורטוגל מובילות לעונש מאסר אפשרי של 3 שנים או יותר נחשבות מבחינת הממשלה במדינה לחמורות, ובהתאם לכאלה שיש לקחת אותן בחשבון בעת בחינת הבקשה לדרכון. חשוב להדגיש שאם ביצעתם עבירת תנועה חמורה בארץ – למשל נהיגה בשכרות, נהיגה בזמן פסילה, הפקרת פצוע לאחר תאונה וכו' – העונש שקיבלתם לא ישפיע על סיכויי קבלת הדרכון, אלא רק העונש המקסימלי הקבוע בחוק בפורטוגל.

למה חשוב להיעזר בעו"ד מומחה לתעבורה?

דרכון פורטוגלי פותח בפניכם דלתות רבות לא רק במדינה הקטנה והחביבה אלא בכל רחבי האיחוד האירופי. על-מנת לא לפגוע בסיכויים לזכות בתעודה, מומלץ קודם כל לא לבצע עבירות תנועה (המלצה שמן הסתם תקפה גם למי שלא חושק בדרכון אירופאי). למי שביצע עבירה, ובפרט חמורה, כדאי מאוד לפנות מיד לעו"ד מומחה לתעבורה – איש מקצוע בעל ידע וניסיון רלוונטיים עשוי להיות ההבדל בין הרשעה לבין זיכוי, ובהתאם גם בין קבלת דרכון פורטוגלי לבין דחיית הבקשה.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט