לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

התליית רישיון נהיגה

5
(42)

התליית רישיון נהיגה הינה פסילה מנהלית של הרישיון לתקופה לא קצובה עד לביצוע " המטלה" או " הסנקציה" שהוטלה על הנהג ע"י משרד הרישוי , או עד לבירור עניינו של הנהג במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

התליית רישיון נהיגה יכולה להיעשות משתי סיבות, או בהקשר לבדיקה שנדרש נהג לבצע במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או עקב עבירות תנועה ונקודות שצבר.

כאשר מדובר בצבירה של נקודות נדרש נהג לבצע הדרכה בנהיגה נכונה ( או בשפת העם קורס נהיגה מונעת), כאשר הוא מגיע לצבירה של 12 נקודות , וקורס הדרכה נוסף כאשר הוא מגיע לצבירה של 24 נקודות.

עם צבירת הנקודות מודיע משרד הרישוי לאותו נהג על חובתו לבצע את קורס ההדרכה תוך פרק זמן מסויים ובמידה והוא לא מבצע את הקורס תוך פרק הזמן הנקוב, עלול משרד הרישוי להתלות את רישיונו עד לביצוע הקורס.

בנוגע להתליית רישיון שניתנת בהקשר לבדיקה שנדרש נהג לבצע במכון הרפואי לבטיחות בדרכים הרי שישנן שני סוגי התליות – התלייה מנהלית טכנית והתלייה מנהלית רפואית.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים , באמצעות משרד הרישוי , נוקט בצעד של התלייה של רישיון הנהיגה לנהג שלא התייצב לבדיקה אליה הוא הוזמן, או לא המציא מסמכים כאלה ואחרים שנדרש להמציא, או לא ביצע בדיקות שנדרש לבצע דוגמת בדיקת שתן.

מדובר במקרה זה בהתליה מנהלית טכנית של הרישיון, ואת התלייה ניתן לבטל במידה והנהג מרפא את ה"פגם", דהיינו קובע זימון חדש לבדיקה במכון ומתייצב לבדיקה, או ממציא את המסמכים שנתבקשו ממנו או מבצע את הבדיקות שנדרש לבצע, והכל כמובן אם הדבר נעשה תוך פרק זמן סביר.

קיימת גם סנקציה של התליית רישיון מנהלית רפואית שמשמעה הינו שרישיון הנהיגה של הנהג מותלה עד לסיום בירור עניינו במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

התליית רישיון רפואית נעשית כאשר המכון הרפואי מקבל מידע ממוסד כלשהוא (אם מבית חולים, או מהמוסד לביטוח לאומי או מגורם רפואי אחר), על בעיה או מחלה רפואית, ממנה סובל אדם מסויים , מחלה העלולה לפגוע בכושר הנהיגה שלו (כמו אפילפסיה, אירוע מוחי, איבוד הכרה, בעיות לב וכדומה), ובעקבות כך מזמן המכון את אותו אדם לבדיקה או דורש ממנו להמציא מסמכים רפואיים הקשורים למצבו, ובמקביל הוא מתלה את רישיונו עד לסיום בירור עניינו במכון.

התליית רישיון רפואית איננה ניתנת לביטול, וכל שנותר לאותו אדם לעשות במקרה כזה, הוא לבקש לזרז את הטיפול בעניינו ע"מ שתינתן בהקדם החלטה סופית אם לאשר או לא לאשר את רישיונו.

התליית רישיון נהיגה חשוב לציין כמוה כפסילת רישיון לכל דבר ועניין, ונהג שנוהג בזמן שרישיונו מותלה עלול להיות מואשם בעבירה של נהיגה בזמן פסילה.

כמו כן, להתליית הרישיון משמעות גם בפן האזרחי, במובן זה שנהג שנוהג בזמן שהוא בהתליית רישיון והוא גורם לתאונה, עלולה חב' הביטוח שלו שלא ליתן לו כיסוי ביטוחי הן מפני הנזקים שנגרמו לרכבו, והן מפני הנזקים שנגרמו לרכב צד ג'.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 42

No votes so far! Be the first to rate this post.

מידע נוסף בנושא

התליית רישיון נהיגה – עו"ד משה רבי

עבירות תעבורה מורכבות בדרך כלל דורשות בחינה של רשויות החוק בישראל. ככל שמדובר על אווירה מורכבת יותר, עם ממד של פגיעה בחיי אדם והולכי רגל, ועם השלכה על עתידו של הנהג, כך החוק יבקש להעניש את מבצע העבירה בסעיפים חמורים יותר והעונש יהיה קשה ומורכב יותר. במקרים רבים, עד לרמה שבה בית המשפט מבצע התליית רישיון נהיגה ואתם פשוט לא יכולים להעלות יותר על ההגה. לא סיטואציה נעימה בכלל, אבל כזו שמחייבת אתכם גם לפעול בקצב הרבה יותר מהיר מכל מה שדמיינתם, על בסיס השירות של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום. לפיכך, המשימה הראשונה והחשובה ביותר שלכם היא לחפש עורך דין מהצוות המקצועי של משרד עורכי הדין משה רבי, שיכול ללוות אתכם בהתמודדות ולעזור לכם לנהל את הסיטואציה על בסיס ניסיון רב שנים.

התליית רישיון נהיגה – מה זה אומר בפועל

המשמעות של הליך התליית רישיון נהיגה היא שאתם דה פקטו נמצאים בסיטואציה של שלילת רישיון. אי אפשר לעלות על ההגה ומבחינה חוקית אתם עוברים על החוק אם אתם בטעות מגיעים למצב שבו אתם נמצאים מאחורי ההגה. ולכן, אתם חייבים להתייחס למצב של התליית רישיון בתור סיטואציה חמורה מאוד, ואתם לא יכולים לשחק משחקים עם בית המשפט או התובעים בתיק שלכם. על כן, יש לכם אחריות ואתם חייבים לדאוג להתמודד עם ההשלכות של המעשים שלכם ולמצוא את הפתרונות הנכונים לסיטואציה שבה אתם נמצאים, בהתאם האופציות שעומדות לפניכם.

שמרו על הזכויות שלכם, גם במצב בעייתי

כאמור, התליית רישיון היא סיטואציה מאוד בעייתית, אבל זה לא אומר שאין לכם זכויות בתוך התהליך ושאתם לא צריכים למצוא דרך לשמור על הזכויות שלכם. יש מגוון רחב של דרכים להתנהל בתוך סיטואציה כזו אבל צריך לבחון מה קרה עד לנקודה הזו ומה עוד צריך לעשות מבחינה משפטית בשביל לאפשר לכם לשמור על הזכויות שלכם. ולכן, כדאי לפנות בהקדם האפשרי לעזרה את הצוות המשפטי של משרד עורכי הדין משה רבי, וכך לדעת שאתם מקבלים את כל הכלים המקצועיים ואת כל הדרכים לשמור על הזכויות שלכם.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט