לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

משמעותן של נקודות תעבורה

0
(0)

חשוב להבין כי לנקודות תעבורה יש משמעות רבה ביותר באשר כל מי שיש לו רישיון נהיגה. לכן גם מחיקת נקודות תעבורה יכולה להיות משמעותית עבור הנהג. נסביר למה הכוונה. נקודות תעבורה מוענקות לנהג, לא בגלל התנהגות טובה על הכביש, אלא ההפיך מזה. כאשר נהג עובר עבירות תעבורה, הוא עלול לקבל נקודות תעבורה לחובתו. מספר הנקודות מתחיל מהספירה 0 ועד לספרה – 10  כאשר שיטת הניקוד מתחילה בקפיצות של 2. כלומר 2,4,6,8,10 ככל שעולה דרגת הניקוד כך נחשבת העבירה שביצע הנהג לחמורה יותר. וככל שיצבור נהג נקודות באופן רציף, עלול הוא למצוא עצמו ללא רישיון הנהיגה שלו. לכן ישנה חשיבות רבה לכל אותם נהגים להביא למצב בו יש מחיקת נקודות תעבורה. כיצד זה מתבצע, ומה משמעות כל אחת מנקודות התעבורה, המשיכו לקרוא.

מהן נקודות תעבורה והאם ניתן למחקן?

כאמור כפי שכבר ציינו כאשר נהג מקבל נקודות תעבורה , אין זה משום ציון לשבח, אלא הפוך מכך, ויותר מזה, נקודות תעבורה אלו משמשות ככלי מעקב לאחר נהגים המועדים לפורענות באם יתפסו שוב ושוב על ביצוע עבירות תעבורה. עוד חשוב לציין כי על שיטת הניקוד מוקד משרד הרישוי ולא גוף אחר, כך שאם אתם מקבלים דוח משטרה ויחד עם דוח זה קיבלתם נקודות תעבורה, הן אינן קשורות למשטרת ישראל. אז איך עובדת שיטת הניקוד הלכה למעשה, והאם באמת אפשר לבצע מחיקת נקודות תעבורה, הינה התשובות:

  • שיטת הניקוד עובדת באופן כזה, בו נהג שעבר עבירת תנועה מסוימת והוא נתפס על ידי שוטר, השוטר אומנם יתן דוח לנהג על העבירה שביצע, אך ישנן עבירות תעבורה שעליהן יקבל הנהג מלבד דוח המשטרה גם נקודות תעבורה.
  • שיטת הניקוד עובדת באופן כזה בו עבירות התעבורה מדורגות בדרגת חומרה , כך שאם נהג ביצע עבירה הוא יקבל ניקוד על פי חומרת העבירה. לדוגמא עבירה בה נהג נוסע על המדריכה תחייב את הנהג ב- 2 נקודות, עבירה הנחשבת להפרעה לתנועה יקבל הנהג- 4 נקודות ועבירה בה נתפס נהג משוחח בנייד שלו יקבל על כך 8 נקודות תעבורה
  • צריך לדעת כי כאשר קיבלתם דוח משטרתי, אתם למעשה מודים כי ביצעתם את העבירה המיוחסת לכם, והניקוד נרשם לרעתכם, לכן כדאי להישפט בפני בית המשפט בכדי להבהיר את העניין בפני בית המשפט, כך שיכול נהג לצאת זכאי ואז יבוטל הדוח והניקוד כנגדו

סיכום דבר

כמובן שהדרך הנכונה והברורה היא לנהוג על פי חוקי התנועה  ולא לחרוג מהן. יחד עם זאת ישנם גורמים העובדים יחד עם משרד הרישוי ומדווחים לה על נהגים שעוברים עבירות תנועה בדרך, כך שלא תמיד תפיסת שוטר תעניק לכם דוח וניקוד, אלא גם כאשר אתם מצולמים עוברים את עבירת התנועה תוך כדי נסיעה. עוד נקודה חשובה לציון היא גם אם לא עברתם את העבירה המיוחסת אליכם, אך שילמתם את הקנס על הדוח, הרי היא מהווה אישור לכך שאכן עברתם את העבירה המיוחסת אליכם ואתם עלולים לצבור בעקבות זאת גם נקודות תעבורה. לכן חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין תעבורה מנוסה היודע כיצד ניתן לבצע מחיקת נקודות תעבורה, והרי כל צבירת נקודות תגרום לכם בסופו של עניין לפסול את רישיון הנהיגה שלכם. פנו כבר היום אל עורך דין משה רבי. מוזמנים ליצור קשר אל מספו של עורך הדין- 055-8823088 ולקבוע פגישת ייעוץ.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט