לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

נהיגה ללא רישיון

5
(34)

סעיף 10 לפקודת התעבורה קובע כי לא ינהג אדם רכב מנועי אלא אם הוא בעל רישיון נהיגה תקף לרכב מאותו סוג.

קיימים למעשה שלושה סוגי עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה לפי סעיף 10 לפקודת התעבורה:

  • נהיגה ללא רישיון בתוקף.
  • נהיגה עם רישיון לא מתאים לסוג הרכב.
  • נהיגה לבלתי מורשה שלא הוציא רישיון מעולם.

נהיגה ללא רישיון בתוקף

נהיגה ללא רישיון בתוקף הינה הקלה מבין שלוש סוגי העבירות.

העונש על נהיגה ללא רישיון בתוקף משתנה לפי אורך התקופה שבה הרישיון לא חודש.

פקיעת רישיון עד 6 חודשיים – קנס בסך 250 ש"ח.

פקיעת רישיון מעל 6 חודשיים ועד שנתיים – קנס בסך 750 ₪.

פקיעת רישיון מעל שנתיים – זימון למשפט.

העונש על נהיגה ללא רישיון בתוקף מעל שנתיים

הענישה הנהוגה ע"י בתי המשפט על העבירה של רישיון לא תקף מעל שנתיים משתנה מאדם לאדם ותלויה כמובן גם במשך פקיעת הרישיון וגם בויתקו של הנהג ובעברו התעבורתי.

עבירה זו איננה כוללת בחובה עונש של פסילת מינימום (בשונה מהעבירה של נהיגה ללא רישיון מתאים) וניתן אף במקרים רבים לסיים התיק בעונש של קנס ופסילה על תנאי בלבד וללא כל פסילה ממשית, בייחוד עם עד מועד המשפט יתוקן "הפגם" ורישיון הנהיגה יחודש.

יחד עם זאת כאשר מדובר בפקיעה של הרישיון לתקופה ארוכה ורבת שנים, העונש בהחלט יכול לכלול פסילה של הרישיון לתקופה של מספר חודשים, ואפילו לתקופה של שנה.

יצוין כי זימון למשפט על עבירה של פקיעת רישיון נהיגה מעל שנתיים, יכלול גם עבירה של נהיגה ללא ביטוח, מאחר וחב' הביטוח איננה מכסה את נהיגתו של הנהג, כאשר הרישיון לא חודש מעל שנה.

יצוין בנוסף בהקשר לעבירה זו של נהיגה ללא רישיון תקף, כי משרד הרישוי מתיר לחדש את הרישיון ללא כל צורך בביצוע מבחני נהיגה מחדש, אם לא חלפו למעלה מ-5 שנים ממועד פקיעת תוקפו של הרישיון.

נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב

על העבירה של נהיגה עם רישיון לא מתאים, דהיינו, לדוגמא נהיגה ברכב משא כאשר לנהג רישיון לרכב פרטי בלבד, קובע החוק עונש מינימום של 3 חודשי פסילת רישיון בפועל.

למרות חובת הפסילה של 3 החודשים הקבועה כאמור בחוק, יש לבית המשפט סמכות להטיל פסילה קצרה מזו, ואף לא להטיל פסילה כלל תלוי בויתקו של הנהג ובעברו התעבורתי.

ריפוי הפגם ע"י הנהג עד למועד המשפט, דהיינו הוצאת רישיון נהיגה לסוג הרכב בו נהג עפ"י כתב האישום, יכולה לסייע מאד בהפחתת העונש לו הוא צפוי.

נהיגה ללא רישיון כלל (בלתי מורשה)

העבירה של נהיגה לבלתי מורשה שלא הוציא מעולם רישיון לכל סוג שהוא של כלי רכב, הינה העבירה החמורה ביותר מבין שלוש סוגי העבירות לפי סעיף 10 לפקודת התעבורה.

הבסיס להתייחסות החמורה של בית המשפט לעבירה מסוג זה הינה שבשונה מהעבירה של נהיגה ללא רישיון מתאים ששם לנהג יש הכשרה בנהיגה, אלא שאיננו כשיר לנהוג בסוג הרכב בו נתפס נוהג, הרי שבעבירה של בלתי מורשה אין לנהג לכאורה כל הכשרה בנהיגה כך שהסיכון העולה מנהיגתו עפ"י ראותו של בית המשפט, הינו גבוה הרבה יותר.

גם על העבירה של נהיגה לבלתי מורשה כלל ישנה חובת פסילה של 3 חודשי פסילת רישיון, ואולם בשונה מנהיגה ללא רישיון מתאים, במקרה זה עלול בית המשפט להטיל פסילה ארוכה הרבה יותר, ואף להטיל עונש של מאסר מותנה , ולעיתים אף מאסר בפועל כאשר מדובר בעבירה חוזרת.

נהיגה ללא רשיון נהיגה - משה רבי עורך דין תעבורה

נהיגה ללא רישיון נהיגה

מבין עבירות התעבורה, נהיגה ללא רישיון נחשבת לאחת החמורות ביותר. עם זאת, ייצוג של עורך דין לענייני תעבורה יכול לסייע רבות גם לנהגים שנתפסו נוהגים ללא רישיון. במידה ואתם עומדים בפני האשמות מעין אלו, חשוב שתשכרו עורך דין מצוין ללא דיחוי. משה רבי הוא אחד מעורכי הדין המובילים בארץ לדיני תעבורה, עם מוניטין של למעלה מ 20 שנה והמוני לקוחות מרוצים. לכן אם אתם זקוקים לעורך דין תעבורה, יש לכם לאן לפנות ולקבל מענה.

איך עורך דין יכול לעזור במקרה של נהיגה ללא רישיון?

סעיף 10 לפקודת התעבורה אוסר על אדם לנהוג ברכב ממונע, אלא אם כן יש לו רישיון לאותו סוג של רכב. כלומר, החוק לא רק מבדיל בין נהיגה עם רישיון לבין ללא רישיון בכלל, אלא דורש שהרישיון יהיה תקף לסוג הרכב הספציפי. למשל נהג שיש לו רישיון לרכב פרטי, לא יכול לנהוג על אוטובוס. העונשים על נהיגה ללא רישיון משתנים בהתאם לחומרת העבירה ונעים בין קנס של 250 ₪ לבין פסילת רישיון. אלו גם העונשים במקרים של רישיון שפג תוקפו ובמקרה זה ככל שהרישיון פג תוקף לפני זמן רב יותר, כך העונש חמור יותר. בכל מקרה, עורך דין לענייני תעבורה יוכל לסייע לכם גם במקרה שנתפסתם נוהגים ללא רישיון. ייצוג משפטי מקצועי בבית דין לתעבורה, יכול להביא להפחתה משמעותית בעונש. לכן, כדאי לשכור עורך דין בהקדם האפשרי על-מנת שיוכל להגןעליכם בבית משפט.

נתפסתם על נסיעה ללא רישיון נהיגה? אם אתם זקוקים לעורך דין תעבורה, פנו עכשיו

אם נתפסתם בעבירה של נהיגה ללא רישיון, פנו בהקדם למשרד עורכי הדין של משה רבי. עו"ד רבי הוא בעל ותק של למעלה מ 20 שנה בדיני תעבורה ומאחוריו קריירה מפוארת של פסקי דין בהם הופחתו עונשי הנהגים או שנעשו עסקאות טיעון. חשוב שתפנו כמה שיותר מוקדם, על-מנת שעורך הדין יוכל ללמוד את התיק שלכם ולייצג אתכם בצורה הטובה ביותר שיש. גם אם כרגע אתם מבוהלים ומבולבלים, עו"ד רבי הוא האיש שיחלץ אתכם מהמצב הזה.

נהיגה בלי רישיון

עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף

אחת העבירות החמורות ביותר בדיני תעבורה היא נהיגה ללא רישיון בתוקף. אולם, החוק מבדיל בין עבירות שונות תחת הכותרת הזו, מבחינת התנהלותן והעונשים הנלווים אליהן. אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי וייצוג בבית משפט, פנו למשרד עורכי דין משה רבי. הבנה מוקדמת של האפשרויות העומדות בפניכם וההשלכות של הנהיגה ללא רישיון, הן מה שיכול להוביל להפחתה בעונש שייגזר עליכם. לכן למדו את הנושא לעומק ופנו לאחד מעורכי הדין המובילים בישראל בתחום.

נהיגה ללא רישיון בתוקף – כל הפרטים

חשוב לציין כי בכל מה שקשור לנושא של נהיגה ללא רישיון בתוקף, החוק מבדיל בין מקרים בהם אדם נהג על רכב ממונע עם רישיון שפג תוקפו לבין מקרים בהם הנהיגה התרחשה בלי שהאדם בכלל רשאי לנהוג על רכב מהסוג הזה. במקרים של נהיגה עם רישיון שפג תוקפו, יש 3 דרגות חומרה:

  1. העונש על נהיגה עם רישיון שפג תוקפו עד תקופה של חצי שנה, הוא קנס בסך 250 ₪.
  2. נהיגה עם רישיון שפג תוקפו בתקופה של חצי שנה עד שנתיים, גוררת עונש של קנס של 750 שקל.
  3. העונש על נהיגה עם רישיון שפג תוקפו מעבר לשנתיים כולל זימון למשפט ועלול להביא לפסילה ממשית של הרישיון.

ככל שמשך התקופה שהרישיון פג גדולה יותר ולנהג יש עבירות תעבורה קודמות, כך יפסל הרישיון שלו לתקופה ארוכה יותר. יחד עם זאת, יש משמעות לשאלה אם הספיק להנפיק רישיון לאותו סוג כלי רכב, עד למתן גזר הדין. יעוץ וייצוג של עורך דין שמומחה לדיני תעבורה, יכול לסייע רבות בהפחתת העונשים בתיקים מהסוג הזה.

אל תסתכנו בעונש על נהיגה ללא רישיון בתוקף – פנו עוד היום לעורך דין מיומן

משה רבי הוא עורך דין בעל מוניטין של למעלה מ-20 שנה המתמחה בטיפול בתיקים של נהיגה ללא רישיון בתוקף. חשוב מאוד שאם אתם עומדים בפני משפט בגין עבירה כזו, תתייעצו בהקדם עם משרד עורכי הדין של משה רבי המתמחה בדיני תעבורה, על-מנת לקבל ייעוץ מקצועי וייצוג הולם כבר מהרגע הראשון.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 34

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט