לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

אבל זה לא אני!

0
(0)

אחד הדברים המתסכלים ביותר שיכולים לקרות לאדם מן השורה הוא קבלה של מכתב ממשטרת ישראל שבו נמסר לו כי נתפס על חם כשהוא מבצע עבירת תנועה על ידי מצלמה והתסכול יכול להיות גדול עשרת מונים אם אותו נהג יקלוט ברגע אחד כי לא הוא זה שנהג ברכבו בזמן שבוצעה העבירה. במקרים רבים ההשלכות של העבירה מרחיקות לכת ועלולות לבוא לידי ביטוי בשלילת הרישיון, בנקודות שיובילו לקורס נהיגה מונעת וכמובן שגם בקנסות כבדים שתמיד מגיעים בזמן הכי פחות מתאים.

האם הכול אבוד?

נכון, לא מדובר על סיטואציה נעימה בשום צורה או אופן ואין ספק שקבלת מכתב שכזה יכולה להרוס לכל אדם מן השורה את היום שלא לומר את השבוע או את החודש, אבל החדשות הטובות הן שלמרות הנוסח החד משמעי של המכתב ולמרות שייתכן שמניסיונכם המר המלחמה על חפותכם אבודה מראש, עדיין לא הכול אבוד. אז מה ניתן לעשות כשלא אתם נהגתם ברכב? ובכן, ראשית יש להבין מי כן נהג בו, ליצור עמו קשר וליידע אותו על המקרה.

הסבת הדו"ח

את תהליך ההסבה יש לבצע תוך 90 יום ממועד קבלת המכתב לכל היותר ויש להבין כי כל איחור בהגשת הבקשה להסבה ייחשב כהודאה באשמה. למעשה אי תשלום של הקנס בטווח זה יגרור תוספת תשלום של חמישים אחוז מגובה הקנס, קחו זאת לתשומת לבכם. הסבת הדו"ח מתבצעת במכתב שנשלח למשטרת ישראל בדואר רשום בלבד. למכתב יש לצרף צילום של רישיון הנהיגה של הנהג שבזמן ביצוע העבירה נהג ברכב וכן יש לצרף תצהיר שאותו יכתוב הנהג שיעיד על כך שהוא היה זה שביצע את העבירה. מן הסתם על הנהג לחתום על התצהיר על מנת לאשר את הדברים הכתובים בו.

מה קורה במצבים בהם לא ברור מי נהג ברכב?

לא אחת קורה שבעל הרכב לא יודע מי נהג ברכבו בזמן ביצוע העבירה וישנם גם מצבים שבהם בעל הרכב לא מוסר את פרטי האשם כיוון שהוא לא מעוניין לפגוע בו או כיוון שהנהג האשם לא מעוניין לקחת על עצמו את האחריות לביצוע העבירה ולהודות באשמה. במצבים כאלה לפי החוק הנהוג במדינת ישראל האחריות החוקית לביצוע העבירה חלה על בעל הרכב וחשוב לדעת שמערכת המשפט רואה מאוד בחומרה מקרים בהם בעל הרכב ניסה להסתיר את זהותו של האשם האמתי.

עוד יש לציין שבמידה ויתגלה כי בעל הרכב סיפק מידע שקרי למשטרה, כמו למשל במקרים בהם בעל הרכב הסב את הדו"ח לסבתו הקשישה שבלאו הכי לא נוהגת ברכב כבר שנים רבות, גם אז הוא לרוב יישפט בחומרה רבה מאוד. כבר קרה בעבר שנהג הסב את הדו"ח לקרוב משפחה ומאוחר יותר התברר שאותו אדם היה מאושפז בבית חולים בזמן ביצוע העבירה וכן כבר קרה שבוצע ניסיון להסב את הדו"ח אך התגלה כי הנהג שאליו הוסב הדו"ח כלל לא שהה בישראל בזמן ביצוע העבירה.

חשוב מאוד להימנע ממצבים שבהם בעקבות ניסיון להערים על רשות האכיפה כדי להיחלץ מהבוץ ניתן בקלות להיכנס לבוץ עמוק יותר.

ביטול הדו"ח

במצבים מסוימים לא יהיה צורך לבצע הסבה של הדו"ח כיוון שניתן יהיה להוכיח כי העבירה כלל לא בוצעה וכן ישנם מצבים מיוחדים שבהם ניתן לבטל את הדו"ח על רקע של בעיות טכניות או ליקויים בעבודת המשטרה. כך למשל במידה והגיע לידיכם מכתב רשום שבו נטען שרכבכם צולם אבל למכתב לא צורפה כל תמונה, באפשרותכם לבקש לקבל לידיכם את התמונה. בשנים האחרונות בוטלו מספר לא מבוטל של דו"חות פשוט משום שהמשטרה לא הצליחה לאתר את התמונה מעולם.

בנוסף יש לציין שבמקרים מסוימים לא הרכב שלכם הוא זה שהפעיל את המצלמה אלא רכב שעבר בסמוך אליו. אי לכך עליכם לשים לב האם הנתיב שבו רכבכם צולם הוא אכן הנתיב שמצוין שרכבכם נסע בו בזמן ביצוע העבירה. למשל במקרה מעניין שאירע בנהריה לפני כשנה התברר שעבירה שיוחסה לנהגת שנהגה ברכב פרטי הייתה תוצאה של אופנוע שרכב בסמוך אליה שהפעיל את המצלמה אבל כמעט שלא נראה בתמונה.

אז ת'כלס, מה אפשר לעשות במצבים כאלה?

מדי יום נשלחות לבתיהם של עשרות אזרחים במדינת ישראל תמונות מפלילות שצולמו בזמן שלא נהגו ברכבם. חלק לא מבוטל מהאנשים האלו יוצאים בסופו של דבר מכל הסיפור כשידם על העליונה כשברוב המוחלט של המקרים מדובר על אנשים שהשכילו ליצור קשר עם עורך דין לענייני תעבורה סמוך ככל האפשר למועד קבלת הדו"ח.

רק עורך דין שמתמחה בדיני התעבורה, שמכיר את החוק מאחור ומלפנים ושנמצא עם יד על הדופק בנוגע לפסקי הדין העדכניים ביותר בתחום יכול לסייע לכם להיחלץ מהצרה שנקלעתם אליה שברוב המקרים היא תוצאה של רצון טוב לעזור לחבר שבסך הכול היה צריך רכב לכמה שעות.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט