לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

המשמעות של נהיגה בהשפעת סמים

0
(0)

במאה ה-21 היחס של החברה לסמים אינו חד-משמעי. יש סמים שהפכו למקובלים מבחינת הנורמות החברתיות, וישנו כמובן גם קנאביס רפואי שנתפש, ובצדק כמובן, כמועיל. לעומת זאת נהיגה תחת השפעת סמים נחשבת לעבירה חמורה, ובהקשר זה חשוב לזכור שעשוי לחלוף פרק זמן ארוך מרגע השימוש בסם ועד שהעקבות שלו נעלמים לגמרי מהגוף. בהתאם מומלץ בחום למי שחשוד בביצוע עבירה זו לפנות מיד לעורך דין. איש מקצוע מנוסה יכול בין השאר למצוא ליקויים בעבודת המשטרה, שמחויבת לנהלים נוקשים בכל הנוגע לבדיקות סמים. במשרד עורכי הדין משה רבי כבר סייעו לנהגים רבים שהואשמו בנהיגה תחת השפעתו של סם כזה או אחר, ועשויים לסייע גם לכם.

העונשים האפשריים בעקבות נהיגה בהשפעת סמים

* פסילה מנהלית – קצין משטרה רשאי לפסול את הרישיון של נהג החשוד בנהיגה תחת השפעת סם באופן מידי, לפרק זמן של 30 ימים.

* קנס כספי – כמו במרבית עבירות התנועה, גם על עבירה זו ניתן לקבוע קנס כספי.

* שלילת רישיון – הרשעה בבית דין לתעבורה כבר מובילה לפסילת הרישיון לתקופה ארוכה, כשהמינימום הוא שנתיים. הרשעה נוספת תוך שנה כבר תוביל לפסילה של הרישיון ל-4 שנים ואפילו יותר.

* מאסר על תנאי / בפועל – בהתאם לנסיבות המקרה ולחומרת האירוע, העונש עשוי לכלול גם מאסר. בחלק מהמקרים המאסר יהיה "רק" על תנאי ויש גם מצבים שבהם נהגים נשלחים לכלא אחרי שנמצאו אשמים בשימוש בסם ונהיגה לאחר מכן. בהתאם חשוב מאוד להתייעץ מיד עם עורך דין מנוסה.

ענישה גם בעתיד

כדאי לקחת בחשבון שעבירת נהיגה בהשפעת סמים עלולה להוביל לענישה גם לאחר שמסתיים העונש שנגזר בבית הדין. הכוונה היא לצורך להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שיבחן את הכשירות של הנהג להמשיך להחזיק ברישיון נהיגה אחרי שמסתיימת תקופת הפסילה. כמו כן הנהג יידרש לעבור שוב תיאוריה וטסט, מה שעשוי להתגלות כמשימה לא פשוטה. התוספת הזו לעונש מחזקת כמובן את הצורך להיעזר בעורך דין מנוסה. עו"ד משה רבי אמון עי ייצוג נהגים שחשודים או נאשמים בנהיגה תחת השפעה של סם אסור, מתוך מחויבות מלאה למתן שירות משפטי מועיל ומיצוי הזכויות שמקנה החוק לכל אדם.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט