לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

המשמעות של נהיגה בזמן שכרות

0
(0)

יין, בירה, וודקה, וויסקי ומשקאות אלכוהוליים רבים נוספים הם חלק בלתי נפרד מאירועים מסוגים שונים, בילויים וגם מהתרבות שלנו. יש להם כמובן גם השפעות חיוביות, כל עוד צורכים אותם במידה, אבל השילוב של אלכוהול ונהיגה הוא כבר מסוכן מאוד. החוק, המשטרה וגם בתי המשפט מתייחסים בחומרה לעבירת נהיגה בשכרות, ולכן מומלץ בחום לכל מי שחשוד או חשודה בכך למצוא עורך דין מיומן. ההמלצה מקבלת משנה תוקף כשמוגש כתב אישום. במשרד עורכי הדין משה רבי כבר הצליחו לסייע לנהגים שנחשדו או הואשמו בכך, כולל במקרים שנראו תחילה אבודים.

מהי ההגדרה של נהיגה בזמן שכרות?

* כמות האלכוהול – תקנות התעבורה מגדירות במדויק מהי כמות האלכוהול שממנה והלאה הנהג או הנהגת מוגדרים כשיכורים. בבדיקת ינשוף הרף הוא 240 מק"ג (בליטר אוויר), ואילו בבדיקת דם הרף הוא 50 מ"ג (ב-100 מ"ל דם). כדאי לדעת שבבתי הדין לתעבורה מתייחסים במרבית המקרים לרף מעט גבוה יותר, של החל מ-290 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר, כדי להימנע ממצבים גבוליים או כשישנו ספק.

* מאפייני הנהג או הנהגת – הרף הנ"ל חל על רוב הנהגים אבל לא על כולם. על-פי פקודת התעבורה ישנן אוכלוסיות מיוחדות, ועבורן נקבע רף מחמיר יותר. האוכלוסיות המיוחדות כוללות נהגים צעירים (עד גיל 24), נהגים חדשים, נהגים בכלי רכב שמשקלם 3.5 טון או יותר ונהגים בכלי רכב ציבוריים. עבור כל אלה הרף הוא 10 מ"ג ב-100 מ"ל דם או 50 מק"ג בליטר אוויר.

* עבירה חוזרת – מי שכבר הורשעו בעבירת הנהיגה במצב של שכרות עלולים לשלם מחיר יקר במיוחד. מבחינה טכנית הרף שממנו והלאה הנהג מוגדר שיכור הוא אותו רף, אבל הענישה קשה יותר, שכן ישנו עונש מינימום של פסילת הרישיון ל-4 שנים.

ייצוג הוגן ומקצועי

עו"ד משה רבי מאמין שלכל אדם ישנה הזכות לייצוג משפטי מקצועי, הוגן ומסור. גם מי שחשודים או נאשמים בעבירת נהיגה בזמן שכרות זכאים לכך כמובן, מה גם שהחוק מקנה לעורכי דין מספר דרכי פעולה אפשריות להגנה על חשודים ונאשמים. עו"ד משה רבי אמון על גיבוש אסטרטגיה מיטבית, ועל מימושה באופן הנכון ביותר בהתאם לנסיבות כל מקרה.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט