לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

כיצד מוגדר על פי החוק נהיגה ללא רישיון?

0
(0)

חשוב לדעת כי כאשר מדברים על מצב של נהיגה ללא רישיון ישנם מספר מצבים בהם על פי חוק יחשב אדם כנוהג ללא רישיון נהיגה. מצב ראשון הוא כאשר אדם ללא רישיון רכב אותו לא הוציא מעולם, ייתפס נוהג ברכב . מצב נוסף שעלול לקרות לכל אחד מאתנו היא כאשר נהג ינהג ברכבו, כאשר רישיון הרכב שלו כבר לא יהיה בתוקף, כלומר שרישיון הרכב שלו פג תוקפו ולא חידש את רישיון הרכב שלו. כל עוד הוא נוהג ברכבו לאחר התאריך ממנו פג תוקפו אם ייתפס, עלול הנהג למצוא עצמו מואשם בעבירת תנועה של נהיגה ללא רישיון נהיגה. איך מתייחס החוק אל שני מצבים אלו? המשיכו לקרוא.

מהם העונשים על עבירת תעבורה נהיגה  ללא רישיון נהיגה?

אז לפני שנעמיק יותר לגבי מהם העונשים על פי חוק אותם יקבל אדם שנמצא נוהג ללא רישיון. חשוב להבחין בין שני מצבים עיקריים בהם ייתפס אדם נוהג ללא רישיון. כאשר מבחין החוק בין כל המצבים הקיימים בהם קיימת נהיגה ללא רישיון נהיגה, בהתאמה לחומרת העבירה תהיה חומרת הענישה. ועל כך נעמוד כעת:

  • המצב הראשון בו יכול להיתפס אדם במצב של נהיגה ללא רישיון, הינה כאשר לנהג אין כלל רישיון נהיגה, ומעולם הוא לא הוציא רישיון נהיגה. במקרה כזה מוטל על האדם פסילה מינימאלית של שלושה חודשים. אומנם לאדם אין כעת רישיון נהיגה, אך בעת ירצה להוציא את רישיון הנהיגה שלו, יהיה צפוי לעיכובים. כמו עלול הוא לקבל עונשים של מאסר עד שנתיים, קנס כספי גדול ומאסר על תנאי
  • כאשר מדברים על אדם שלו קיין רישיון נהיגה מבדיל החוק בפרקי הזמן בהם נוהג הנהג ללא שחידש את רישיון הנהיגה שלו שתם והסתיים לפני תקופת זמן. אם כן, כאשר מדובר על נהיגה ללא רישיון עד שישה חודשים, צפוי הנהג לקבל 8 נקודות תעבורה וכ קנס כספי של כ-250 שקלים.
  • כאשר נהג מבצע נהיגה ללא רישיון בתקופת זמן של שישה חודשים ומעלה מאז פג תוקף הרישיון שלו, יקבל 8 נקודות תעבורה וקנס כספי של כ-750 שקלים.
  • כאשר נתפס אדם נוהג ללא חידוש רישיון הנהיגה שלו במשך שנתיים ימים, אז יהיה צפוי הנהג לקבל הזמנה לבית המשפט, עלול הנהג למצוא עצמו נענש בחומרה באמצעו פסילה של רישיון הנהיגה שלו.

סיכום דבר

מלבד המצב הראשון בו אדם ללא רישיון נהיגה כלל נתפס מבצע נהיגה ללא רישיון, יכול למעשה כל נהג, אשר לא חידש את רישיון הרכב שלו וממשיך בנסיעותיו כרגיל, למצוא עצמו מואשם בעבירת תנועה של נהיגה ללא רישיון. משום כך חשוב מאד להיות ערים לתאריך בו עומד להסתיים תוקף רישיון הרכב שלכם, ולחדש אותו בזמן. אם נמצאתם אשמים בעבירת תנועה זו, אתם צרכים סיוע משפטי של עורך דין ותיק ומנוסה שנים רבות, עורך הדין משה רבי העוסק בתחום דיני תעבורה מזה 20 שנים ישמח לסייע גם לכם. מוזמנים להתקשר כעת למספר 055-8823088.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט