לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

נהיגה בהשפעת אלכוהול

0
(0)

כולנו מכירים את הכלל 'אם שותים לא נוהגים' ומבינים מדוע חשוב להתנהל לפיו. יחד עם זאת גם מי שחשוד או מואשם בעבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול זכאי כמובן להגנה משפטית – ומן הראוי לספק את ההגנה המיטבית. זהו אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי הדין משה רבי.

דגשים חשובים לגבי נהיגה בהשפעת אלכוהול

* שיתוף פעולה – חשוב מאוד לשתף פעולה עם שוטרים שמבקשים לבצע בדיקת ינשוף (או לחילופין בדיקת דם). סירוב נחשב כמעט תמיד כהודאה של הנהג בכך שיש בגופו יותר אלכוהול מהמותר, ועלול לגרום לענישה עוד יותר חמורה.

* עונש – החוק קובע כי ישנו רף מינימלי לענישה בגין נהיגה תחת השפעתו של האלכוהול: מי שמורשע בעבירה זו מאבד את רישיון הנהיגה לפרק זמן של 3 חודשים לפחות. בית המשפט רשאי לפסוק גם עונש כבד יותר, בין אם שלילה לפרק זמן ארוך יותר ובין אם עונש אחר.

* נהג צעיר / נהג חדש – נהגים צעירים ונהגים חדשים, עקב חוסר הניסיון, עלולים להיות מושפעים במידה רבה יותר מאלכוהול. בהתאם נקבע עבורם רף מחמיר יותר לנוכחות של אלכוהול בגוף: אצל נהגים ותיקים ומבוגרים יותר, החוק קובע שרק 240 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר, או יותר, פירושם "תחת השפעת אלכוהול". בפועל הרף אפילו מעט גבוה יותר – 290 מק"ג אלכוהול לליטר אוויר. אצל נהגים צעירים ונהגים חדשים, נהיגה אחרי שתייה תיחשב עבירה אם יש 50 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר או יותר. כלל זה חל גם על נהגי כלי רכב ציבוריים וכלי רכב כבדים (3.5 טון ומעלה).

אסטרטגיה מיטבית להפחתת העונש או לזיכוי

חשוב להדגיש שיש לא מעט מקרים שבהם ניתן לזכות מי שמואשם בעבירת נהיגה בהשפעת אלכוהול. במקרים אחרים עורך דין מיומן יוביל להפחתת העונש למינימום האפשרי בהתאם לנסיבות. בהתאם כדאי תמיד להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני תעבורה, על-מנת לא להתמודד לבד מול מערכת אכיפת החוק, שכידוע עלולה להתנהל גם בשרירותיות. עו"ד משה רבי אמון על הושטת עזרה על בסיס גיבוש אסטרטגיה מיטבית ומימושה בנחישות ובמקצועיות.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט