לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

נסעתם ללא ביטוח? מאמר זה בשבילכם

0
(0)

על פי החוק בישראל, כל רכב חייב בסוג ביטוח בסיסי שנקרא "ביטוח חובה". מה קורה אם שכחתם להאריך את הביטוח ונתפסתם למשל על ידי שוטר? מה קורה אם קרתה תאונה?

בזמן הטסט – מבחן הרישוי השנתי – מכון הטסטים בודק אם קיים ביטוח חובה בתוקף ולא מעמיד את הרכב למבחן, אם הוא לא קיים או שאינו בתוקף.

אבל מה קורה אם הוא פג במהלך השנה, כפי שקורה לעיתים, ולא חידשתם אותו? הדבר הנכון והחשוב ביותר הוא לחדש באופן מיידי את פוליסת ביטוח רכב החובה שלכם ולא לסמוך על המזל או לדחות את החידוש שלה. דבר זה ניתן היום לעשות בקלות רבה בטלפון או באינטרנט, ואפשר לחלק את תשלומי הפרמיה לתשלומים חודשיים לא גבוהים.

מה קורה אם שוטר תפס אתכם ללא ביטוח חובה?

"ביטוח חובה" הוא ביטוח חובה – כלומר אתם חייבים לנסוע כאשר יש לכם ביטוח מסוג זה, ונסיעה ללא פוליסה בתוקף היא בחזקת עברה על החוק. השוטר יכול להטיל עליכם קנס במקום או לבדוק מה העבר שלכם: אם נתפסתם בבדיקת רישיונות אקראית ואין לכם עברות קודמות משמעותיות, יכול להיות שהקנס יהיה לא גבוה. אם נתפסתם בעת ביצוע עברה, או שיש לכם עברות קודמות רבות, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדרשים לשירותיו הטובים של עורך דין לתעבורה:

הקנס על עברה זו עלול להיות גבוה מאוד – אלפי שקלים – ועברות חוזרות בנושא עלולות לא רק לגרור אתכם לבית משפט לתעבורה, אלא אפילו לשלוח אתכם למאסר; עד שלושה חודשים.

חשוב לדעת: לא די בפוליסת ביטוח חובה בתוקף. היא חייבת להתאים לסוג הרכב ולשימוש שלו, וכן להיות מתאימה לסוג וגיל הנהג. פוליסת ביטוח חובה לרכב מסחרי שונה מזו של רכב פרטי, ופוליסה לנהג צעיר שונה מזו של נהג ותיק.

מה קורה במקרה של תאונה?

"קרנית", שהיא הגוף שאמון על פיצוי נפגעי תאונות דרכים במקרים בהם אין ביטוח פרטי בתוקף, תשפה את הצד השני (צד ג') במקרה כזה. הבעיה היא, שהקרן היא לא קרן פילנתרופית (נדבנית) ואין לה עניין או יכולת לממן אתכם. היא תגיש נגדכם תביעה לתשלום ההוצאות שלה, ואם אין לכם ביטוח, תצטרכו לשלם לה מכיסכם. בנוסף, אתם עצמכם לא תהיו מכוסים באשר לנזקים שייגרמו לכם.

ביטוח חובה – רק נזקי גוף ונפש

ביטוח חובה מכסה נזקי גוף ונפש של מי שמעורבים בתאונה. ההוצאות על מימון טיפולים רפואיים, ניתוחים ולאחר מכן החלמה, עלולות להיות אדירות. גם אובדן כושר עבודה עלול להיות משמעותי מבחינה כספית. מעבר לזה, הביטוח הזה לא מכסה נזקי רכוש – נזק למכונית או לתכולה שלה. רצוי מאוד שתנהגו לכן לא רק כאשר אתם מצוידים בביטוח חובה בתוקף, אלא גם לכל הפחות בביטוח צד ג', שיכסה נזקים מסוג זה לצד הנפגע.

מאמר זה מהווה מידע בלבד ואיננו מחליף ייעוץ של עורך דין תעבורה מקצועי. לקביעת פגישת ייעוץ צרו איתנו קשר.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט