לייעוץ ותיאום פגישה התקשרו

03-6139595 | 055-8823088

כמה נקודות זה שלילה – עו"ד תעבורה משה רבי

0
(0)

מאמר זה בא ליתן מענה לנהגים רבים שמבצעים מעת לעת עבירות תנועה, וחוששים שהגיעו לסף נקודות מסוכן, ורוצים לברר כמה נקודות זה שלילה.

השאלה כמה נקודות זה שלילה הינה שאלה מעט מורכבת במובן זה שהיא תלויה באורך התקופה בה צברתם את הנקודות.

הסנקציות על פי חוק על צבירת נקודות הינה כדלקמן –

  • אם צברתם 12 נקודות תחייבו בביצוע קורס בסיסי בנהיגה.
  • אם צברתם 24 נקודות תחויבו בביצוע קורס נוסף – קורס מתקדם בנהיגה נכונה.
  • אם צברתם 36 נקודות רישיון הנהיגה שלכם יפסל ל-3 חודשים.
  • אם צברתם 72 נקודות רישיון הנהיגה שלכם יפסל ל-9 חודשים. ובנוסף תחויבו בביצוע מבחני נהיגה מחדש, וכמו כן תופנו למכון הרפואי לבטיחות בדרכים לבדיקה אם הנכם כשירים לנהיגה.

תקופת הצבירה הרגילה של הנקודות הינה שנתיים ימים. במידה ובמשך שנתיים צברתם עד 20 נקודות הנקודות הללו ימחקו בתום התקופה.

במידה ובמשך שנתיים צברתם יותר מ-20 נקודות, תקופת הצבירה של הנקודות תוארך ל-4 שנים.

חשוב לציין כי ביצוע הסנקציה המוטלת ע"י משרד הרישוי (אם זה ביצוע קורס נהיגה נכונה או אם זה ריצוי פסילה שהוטלה) איננו מביא לביטול הנקודות אלא רק סיום תקופת הצבירה כאמור.

חשוב עוד לציין כי אי ביצוע קורס נהיגה נכונה שמוטל על נהג עקב צבירה של נקודות עלול להביא להתליית רישיון הנהיגה של הנהג, ובנוסף הוא עלול להביא להארכת תקופת הצבירה של הנקודות מעבר לשנתיים ואף מעבר ל-4 שנים ועד לביצוע הקורס בפועל.

נהג שמגיע לצבירה של 36 נקודות או 72 נקודות מקבל זימון להגיע למשרד הרישוי לשם טיעון טענות טרם שלילת רישיונו. למעשה הזימון לטיעון טענות הוא בד"כ חסר תוכן ממשי וכל שנדרש הנהג ביום הזימון הוא למסור את רישיונו לתקופת השלילה שהוטלה עליו.

עם זאת, ניתן במקרים מסוימים, בד"כ עקב סיבות רפואיות, להביא לקיצור כזה או אחר באורך הפסילה שהוטלה. בנוסף  משרד הרישוי מאפשר לדחות את תחילת ריצוי הפסילה לתקופה של עד 6 חודשים.

אם קיבלתם לאחרונה דו"ח עם נקודות ואתם חוששים שעם תשלום הדו"ח תגיעו לסף נקודות המחייב את שלילת רישיונכם או לסף מסוכן קרוב לכך, הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לצורך טיפול בביטול הנקודות.

למשרדנו אחוזי הצלחה גבוהים ביותר בביטול נקודות על דו"חות תעבורה בכלל ועל דו"חות מהירות ודו"חות פלאפון בפרט. הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני או בוואטסאפ עם עו"ד תעבורה במספר: 055-8823088

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

מידע נוסף בנושא

כמה נקודות זה שלילה

אחד מאמצעי הענישה המקובלים בתחום התעבורה הוא נקודות. כך למשל עקיפה בניגוד לחוק או שימוש בסמארטפון ללא ספיקר מובילים ל-4 נקודות, אי מתן זכות קדימה או חציית קו הפרדה רצוף גוררות 6 נקודות, 8 נקודות ניתנות למי שעברו צומת באור צהוב-אדום או נהגו במהירות גבוהה במידה ניכרת מהמותר, ויש גם עבירות של 10 נקודות (נהיגה בזמן פסילה, תחת השפעת סם או אלכוהול, ועוד). כשמצטברות מספר עבירות עולה באופן טבעי השאלה כמה נקודות זה שלילה, וכמו כן כדאי לפעול על-מנת למחוק נקודות וכך לא לאבד את הרישיון. במשרד עורכי הדין משה רבי מסייעים לנהגים שלחובתם הצטברו נקודות רבות בהתאם לאפשרויות שמקנה החוק.

כמה נקודות זה שלילה ולכמה זמן?

* 36 נקודות – נהג או נהגת שצוברים 36 נקודות תעבורה מאבדים את רישיון הנהיגה לפרק זמן של 3 חודשים. עוד כדאי לדעת שלאחר אותם 3 חודשים, רישיון הנהיגה לא מוחזר באופן אוטומטי, אלא יש צורך לעבור שוב מבחן תיאוריה. כמו כן הנקודות יתאפסו רק אחרי שחלפו 4 שנים ממועד ביצוע עבירת התנועה האחרונה שתרמה נקודות.

* 72 נקודות – צבירת 72 נקודות מובילה לשלילת הרישיון ל-9 חודשים. בנוסף, רק לאחר מעבר תיאוריה וטסט גם יחד אפשר יהיה לקבל בחזרה את רישיון הנהיגה, וכמו כן יידרש אישור של המרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים). הנקודות יתאפסו רק אחרי שחלפו 4 שנים ממועד ביצוע העבירה האחרונה.

* פעמיים 36 שנים – נהגים שנזקפות לחובתם 36 נקודות פעמיים, בתוך פרק זמן של 6 שנים, יספגו את אותו עונש של מי שצברו 72 נקודות: שלילה ל-9 חודשים + חובה לעבור תיאוריה וטסט + זימון למרב"ד.

מציאת דרכים אפקטיביות למניעת השלילה

אחרי שהתשובה לשאלה כמה נקודות זה שלילה ברורה, ברור גם מדוע כדאי להיעזר בעורך דין כדי למחוק נקודות שליליות או לכל הפחות להפחית אותן. זהו אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי הדין משה רבי, על בסיס 20 שנות ניסיון, בקיאות מקצועית מעמיקה ומחויבות למיצוי האפשרויות המוקנות בחוק לכל נהג או נהגת.

קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט